Politica de retur

Politica de retur1 Condiții de returnare

Conform legislaţiei în vigoare, renunţarea la cumpărare este aplicabilă doar clienţilor persoane fizice. Astfel consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărarea produsului fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile lucrătoare de la primirea produsului (data chitantei primita de la firma de curierat). Consumatorul va suporta costul legat de returnarea produselor.

 1.1 Consumatorul, înainte de expirarea perioadei de returnare (14 zile), trebuie să informeze zomo-shop.ro cu privire la decizia sa de returnare, prin una din următoarele variante:

a) de a folosi modelul de formular de retragere ce se regăsește în acest document.
b) de a face orice altă declarație neechivocă în care își exprimă decizia de retragere din contract.

1.2 ÎN CAZUL DEPĂŞIRII TERMENULUI DE 14 ZILE, CONSUMATORUL ÎŞI PIERDE DREPTUL DE A RETURNA PRODUSUL (DE A SE RETRAGE DIN CONTRACT).

1.3 Renunţarea la cumpărare în termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier (Condiţiile dreptului de retragere se aplică doar consumatorilor persoane fizice, definite in art 2, pct.1 al OUG 34/2014).

1.4 Produsul returnat trebuie să fie în aceeaşi stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte şi documentele care l-au însoţit).

1.5 Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 20 de zile de la retur, recepţia produsului la sediul magazinului. Dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi revândut ca şi nou, ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea produsului în stadiul iniţial (dacă este posibil) sau pentru a acoperi diferenţa de preţ rezultată din vânzarea produsului ca second-hand fie la opţiunea clientului îi vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. Nu pot fi returnate produsele care au fost aduse pe comanda.

1.6 Comanda specială este definită ca fiind lista de produse comandată de către Cumpărător şi care nu se află în stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme şi a plăţii unui avans, în termenii agreaţi de părţi. Furnizorul îl va informa pe Cumpărător dacă oricare dintre produsele comandate constituie Comandă Specială.  Acestă clauză se aplică conf. O.G. 130/2000, în cazul achiziţionării de produse din acest magazin folosind tehnicile de comunicare la distanţă, aplicându-se definiţiile cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.e.

1.7 În cazul în care produsul livrat nu corespunde specificaţiilor din site se poate returna fără nici un cost suplimentar din partea clientului, după ce în prealabil a fost trimisă o notificare în scris din partea acestuia în care se va specifica lipsa de conformitate a produsului în maxim 48 de ore de la livrare. Clientul poate solicita înlocuirea produsului sau returnarea contravalorii acestuia.

1.8  Pentru a returna produse sunt necesare următorii paşi:

1. Citirea termenilor şi condiţiilor aflate mai jos în care se pot returna produsele
2. Completarea formularului de retur şi aşteptarea contactării de către furnizor
3. Daca s-a primit confirmarea de îndeplinire a condiţiilor de returnare vă rugăm să trimiteţi produsele prin intermediul unei firme de curierat fără ramburs la adresa indicata de furnizor în răspuns.
4. Este nevoie de notarea pe scrisoarea de transport (AWB) a numărului cererii de retur  iar apoi se trimite numărul de AWB şi firma de curierat cu care se trimit produsele la furnizor. Coletele care nu au trecut pe AWB numărul cererii de retur, cele de care nu au înştiinţat furnizorul  că au fost trimise şi cele cu cu ramburs (sistem de expediere conform căruia destinatarul este obligat, la primire, să achite expeditorului contravaloarea aferentă) nu vor fi receptionate!
5. După sosirea produselor la magazinul nostru şi după verificare va fi contactat clientul privind desfăşurarea şi finalizarea proceduri

1.9  Termeni şi condiţii de retur
Returul produselor se acceptă conform termenilor şi condiţiilor menţionati mai jos şi sunt în conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
 Produsele care fac obiectul comenzilor încheiate online, pot fi returnate, fără invocarea vreunui motiv într-un termen de 14 zile de la data primirii acestora; înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile calendaristice începând de la ziua în care intra în posesia fizică a produsului.
  În cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervăm dreptul de a accepta sau nu returul produselor.
 Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Vă recomandăm păstrarea ambalajului original pentru protejarea integrităţii produselor.
 Produsul returnat trebuie să fie în aceeaşi stare în care a fost livrat;
 Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării acestora, conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014.

1.10 Clientul se obligă să returneze doar acele produse care sunt în aceeaşi stare în care au fost livrate (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte şi documentele care l-au însoţit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, socuri, urme de folosire excesiva şi/sau intervenţii neautorizate etc.

1.11  Exceptiile privind dreptul de retur (nu se acceptă returul lor) sunt enumerate exemplificativ, fără a ne limita la următoarele (conform art. 16 OUG 34/2014):

- Licenţe software (din aceasta categorie fac parte şi produsele ce deţin sisteme preinstalate)
- Consumabile (acumulatori, baterii, încărcătoare, cartuşe imprimantă, folii de protecţie)
- Produsele pentru ingrijire personală, cosmetice, parfumuri, produsele pentru igiena intimă şi produsele pentru igiena dentară, costume de baie, ciorapi şi produse   cosmetice desigilate, produse alimentare pot fi returnate doar daca sunt sigilate.
- Extensii de garanţii etc.
- CD-uri desigilate
- Se pot returna anvelopele, jantele, produsele de electrică auto, cele de întreţinere & cosmetic auto dacă nu s-au folosit, însoţite de eticheta originală nedeteriorată şi celelalte elemente de identificare ataşate
- Căşti intraauriculare
- Saltelele, decoraţiunile şi obiectele textile se pot returna doar dacă sunt sigilate sau nu au fost îndepartate etichetele acestora
- Asigurarile auto
- Jucăriile produsele pentru copii & bebe şi produsele pentru gravide se pot returna doar sigilate
- Cărţile care prezinta urme de utilizare
- Produse de tip comandă specială, indiferent de categorie aduse în stoc în urma unei comenzi ferme din partea cumpărătorului şi a efectuării sau nu a plăţii în avans, nu pot fi returnate 
- Produse şi/sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
- Produse confecţionate după specificaţiile prezentate de Cumparator sau personalizate în mod clar
- Produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid
- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de Cumpărător;
- Produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
- Produse alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii Contractului, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 (treizeci) de zile şi a căror   valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care Vanzatorul nu le poate controla
- Înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare
- Ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii
- Produse de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.
- Contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Clientului şi după ce acesta a   confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vânzător
- Produse şi/sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul   perioadei de retragere
- Contractele în cazul cărora Clientul a solicitat în mod special Vânzătorului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de  întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, Vânzătorul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de Cumpărător sau furnizează alte  Bunuri decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor Servicii
- Prezintă urme de lovire, deteriorare, uzură
- Au fost desigilate şi nu mai au ambalajul original intact, cu toate accesoriile şi eticheta integre.
- Sunt puse prin orice mijloc într-o stare necorespunzatoare repunerii în vânzare
  Aceste limitări se aplică conform OUG 34/2014 art. 16.
- Pentru produsele ridicate de către cumpărător direct din magazin, întrucât cumpărătorul are posibilitatea de a verifica produsul în mod direct, nu se aplica  condiţiile de retur prevazute în prezenta secţiune.
- Au fost efectuate intervenţii neautorizate asupra produsului
- Au ambalajul deteriorat sau incomplet
- Au zgârieturi, ciobituri, lovituri sau şocuri mecanice/electrice
- Nu au toate accesorile primite in pachet
- Certificate de garanţie lipsă (după caz)
- S-a făcut orice tip de înscris pe cutia produsului
- Produsul a făcut parte dintr-o comandă specială, comanda specială este aceea care nu face parte din stocul uzual al Furnizorului dar care poate fi livrat pe baza  unei comenzi ferme si plata unui avans
- licenţele OEM activate;
- Nu se pot returna niciunul dintre următoarele produse daca s-a dezinstalat sistemele de operare sau alte programe cu care au fost livrat. TV, Audio& Foto,  Electronice auto, Laptopuri & eReadere, Smartphone, Telefoane, Tablete & Accesorii, Inainte de returnarea  acestor produse asiguraţivă ca nu este protejat de parole setate de către client şi ca a-ţi şters eventualele conturi pe care le-aţi definit, astfel încât să putem readuce produsul la starea iniţiala din punct de vedere software.
- Nu se pot returna imprimantele şi multifuncţionalele ale căror consumabile au fost desigilate.
- Este recomandată returnarea produselor sigilate. Dacă au fost desigilate se pot returna doar dacă nu au fost instalate/ montate sau folosite. / Electrocasnice,   Climatizare,  boilere, etc /
- Produsele care necesită înregistrate pe site-ul producătorului înainte de utilizare, se pot returna doar sigilate, în caz contrar retururul se va accepta prin  diminuarea contravalorii produsului prin valoarea servicilor de readucere la conformitate.
- Nu se acceptă retur produse care prezinta defecte cauzate de utilizarea acestuia cu produse /accesorii /software si /sau servicii care nu sunt compatibile cu  produsul cumpărat
- Produse cu defecte cauzate de scurtcicuitarea acumulatorului, de faptul ca sigiliile de protectie a acumulatorului sau celulele acestuia sunt deteriorate sau  prezintă semne de intervenţie neautorizată.
- Nu se acceptă retur produse pentru care deschiderea, modificarea sau repararea produsului a fost efectuată de către o altă entitate decât centrele autorizate de  service sau dacă numărul de serie al produsului, codul de data al accesoriului sau numarul IMEI au fost îndepărtate, şterse sau au devenit greu vizibile sau au   fost modificate în vreun fel.
- Nu se acceptă retur produse care au suferit expunerea la umezeală, la conditii extreme din punct de vedere termic sau la alti factori de mediu, la coroziune, oxidare, dacă a intrat in contact cu lichide, alimente sau produse chimice.
- Produsele de îngrijirea personala si prepararea alimentelor
  Se pot returna aceste produse doar dacă sunt sigilate. Din motive de protectia sănătăţii sau motive de igenă nu pot fi accepteate produsele desigilate.
- De asemenea, ne rezervăm dreptul de a refuza acceptarea returului în situaţia unor abuzuri (returnări repetate).
- Produsele comandate online sau telefonic care au fost ridicate din punctul de lucru, nu beneficiază de retur (acestea au posibilitatea de a fi verificate şi de a li se testa funcţionalitatea la recepţie).

1.12 Vă rugăm să verificaţi integritatea fizică a coletelor în momentul în care sunt preluate de la Curier, în prezenţa acestuia şi să cereţi întocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor dacă produsele prezintă urme de deteriorare. Orice reclamaţie ulterioara nu va fi luată în considerare.

1.13 Termenul de soluţionare a cererilor de retur este de până la 30 zile lucrătoare.

1.14  Dacă produsele de returnat au fost însoţite de eventuale bonusuri, trebuie returnate şi acestea. Dacă s-au cumpărat mai multe produse de acelaşi fel (identice) şi se doreşte returnarea lor (pe toate), este nevoie ca doar unul să fie desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.

1.15 Pentru orice sesizari si reclamatii va rugam sa ne contactati la adresa: jermendyz@gmail.com

1.16  Pentru retragere, puteţi folosi modelul de retragere alăturat, folosirea lui nu este însă obligatorie.
 Pentru a respecta termenul-limită de retragere este suficient să trimiteti comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere. Exemplu pentru formular de returnare:



Către SC Zomostar SRL, Str. Muşcatei 9, Oradea, 410094, E-mail: jermendyz@gmail.com, Telefon: 0721 080 946, Fax: Vă informăm prin prezenta cu privire la retragerea mea/noastră din contractul referitor la  vânzarea online a urmatoarelor produse :                                                                
Comandate la data:                                           
Primite la data:                                         
Nr. Factură:                                                
Numele consumatorului (consumatorilor):                                                       
Adresa consumatorului (consumatorilor):                                                       
Semnătura consumatorului (consumatorilor) (doar în cazul în care acest formular este  notificat pe hârtie)
Data                      



1.17  Termene de returnare a banilor

Pentru retururi integrale de comenzi, Clientului i se restituie banii aferenţi produselor returnate şi costul transportului achitat iniţial.
Termenul de returnare a contravalorii produselor returnate este de 20 de zile de la receptionarea coletului de catre Zomo-Shop (după înștiințarea de către client a vânzătorului, acceptarea returului de vânzător şi recepţionarea produsului returnat de vânzător), în baza O.U.G. 34/2014. În cazul în care coletul nu este însoţit de copii ale actelor cât şi de toate părţile componente ale produsului, Zomo-Shop  NU îşi asumă nici o responsbilitate privind returnarea banilor sau soluţionarea problemei reclamate. Se poate amâna rambursarea pâna la data la care produsele ajung la vânzător returnate. Orice condiţie care face ca returul să nu fie executabil, duce la anularea returului de bani. Dacă returul nu este acceptat, iar clientul nu poate satisface condiţia de returnare pentru care returul este refuzat, Zomo-Shop  va proceda la distrugerea produselor returnate incomplet în termen de 90 de zile de la data recepţionării produselor respective, fără a a avea nici o altă obligaţie faţă de client (returnarea contravalorii produselor sau restituirea produsului primit de la client).
 Dupa validarea returului, clientul poate primi, la alegere, contravaloarea produselor în bani sau sub forma unui cupon valoric pe care îl va putea folosi în termen de 30 zile de la data confirmării primirii returului de către zomo-shop.ro. După această data cuponul îşi pierde valabilitatea.
  Suma de bani aferentă produselor returnate se va restitui ulterior verificarii produselor dupa stabilirea de comun acord a modalităţii de restituire sau conform procedurilor legale.

1.18 Retur DOA 

Dacă produsul achiziţionat este nefuncţional sau prezintă vicii de fabricaţie, acesta va fi înlocuit cu un produs funcţional, cu condiţia notificării în scris în termen de 48 de ore de la primirea produsului. În cazul în care acest lucru e imposibil, se va notifica cumpărătorul asupra modalităţii de soluţionare cât mai urgente a problemei.

1.19  Informaţiile necesare care trebuie furnizate zomo-shop.ro pentru efectuarea returului sunt următoarele:

- data expedierii coletului;
- numărul Comenzii;
- suma de returnat;
- modalitatea de plată dorită (datele contului bancar)


1.20  Consecinţele retragerii

În cazul retragerii/returului, vom rambursa orice sumă pe care am primit-o de la client, inclusiv costurile livrării, cu excepţia costurilor suplimentare determinate de faptul că s-a ales eventual o altă modalitate de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, nu mai târziu de 30 zile de la data la care suntem informaţi cu privire la decizia de returnare, şi recepţionarea produsului returnat după acceptarea returului de noi. Costurile suplimentare reprezintă orice costuri (transport, livrare, diminuare a valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii calităţilor şi funcţionării produselor, taxe poştale sau de orice alta natură) care urmează a fi suportate de consumator cu ocazia exercitării dreptului de retragere.
Costurile aferente serviciului de curierat nu sunt returnabile. Vom efectua aceasta rambursare folosind aceeasi modalitate de plată ca şi cea folosită pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care v-ati exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare; în orice caz, nu se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări.
 Cumpărătorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităţilor şi funcţionarii produselor.
 La solicitarea si cu acordul consumatorului, SC Zomostar srl poate recomanda cumpărătorului achiziţionarea altui produs de o calitate şi la un preţ echivalente / apropiat cu cele solicitate în prima comandă. Comanda iniţiala va fi anulată la data confirmării comenzii produsului/produselor ce înlocuiesc produsul initial.
 În cazul deciziei de returnare nu folosiţi produsul! Nu se pot utiliza produsele primite, înainte de a lua o decizie cu privire la anularea contractului de vânzare-cumparare. Dreptul de retragere există pentru a permite cumpărătorului să examineze produsul aşa cum s-ar într-un magazin, nu pentru a  oferi 14 zile de utilizare gratuită.
 SC Zomostar SRL va suporta cheltuielile de retur dacă acesta îi este imputabil. (Produsele primite nu corespund comenzii, sunt altele decât cele solicitate prin transmiterea acesteia).
 Aceste prevederi se completeaza cu legea 365/2002 privind comerţul electronic republicată şi modificată şi cu OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii.

Adresa la care se trimit coletele de retur este:

1.21  Anulare, refuz, retur comanda

In cazul returnării produselor achiziţionate cu voucher, discountul acordat va putea fi reţinut din valoarea returului.
În cazul în care o comanda la care s-a aplicat reducere prin voucher este anulată, respinsă sau returnată integral, clientului i se va returna integral suma plătită iar voucherul îşi va pierde valabilitatea ăi nu va putea fi reactivat.
În cazul în care o comanda la care s-a aplicat reducere prin voucher şi conţine mai multe produse este anulată, respinsă sau returnată partial, discountul acordat prin aplicarea voucherului nu poate fi aplicat celorlalte produse rămase în comandă dacă valoarea comenzii nu respectă condiţiile ofertei/promoţiei. zomo-shop.ro nu va restitui valoarea alocată din voucher pentru produsele anulate, respinse sau returnate ce fac parte dintr-o comandă cu produse multiple. Clientului i se va restitui suma achitată de acesta pentru produse

Ne rezervăm dreptul de a face orice modificări ale acestor termeni şi condiţii, precum şi orice modificări asupra site-ului, fără a fi necesară vreo notificare prealabilă a utilizatorilor. Fiind de acord cu acesti Termeni si Conditii de Utilizare a magazinului Zomo-Shop.ro, Clientul îşi asumă în totalitate consecinţele ce decurg din folosirea în aceste condiţii a site-ului.